Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲
بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کوردستان(سقز و زیویه)

بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کوردستان(سقز و زیویه)

در محکوم کردن مرگ‌آفرینی‌های اخیر

 

بە نام خداوند جان و خرد

 

"تاران بەدەم کەسەوە پێناکەنێ، بەدەم مەرگەوە نەبێ..."

 

مردم شریف ایران! همکاران فرهنگی!

 

به کدامین گناە باید "ژینا امینی" رهسپار کلاس توجیه و ارشادی گردد که او را به آستانه ی مرگ و نیستی می‌کشاند؟ فرمان برخوردهای قهری که سرانجامش به مرگ می‌انجامد چگونه و از کجا نشات می‌گیرد؟!

چندی قبل  شلێر رسولی در مریوان، قربانی اقدام به تجاوز فردی می‌شود که با وقاحت تمام در پی عمل شومش بر‌می‌آید و ابایی از برخورد قانون و عواقب کارش ندارد! این فرد با کدامین پشتوانه، مقاومت و نارضایتی شلێر را نادیدە می‌گیرد و مصر بر انجام عمل شنیع تجاوز، او را مجبور به خودکشی می‌کند؟!

 

هنوز مردم داغدار شلێر هستند کە جنایتی دیگر اتفاق می‌افتد:

ژینا امینی دختر کورد سقزی، سرشار از امید و آرزو را به بهانه ی حجاب و به نام هدایت و ارشاد، بە اسارت میبرند و پس از ساعاتی، او را به کما می‌فرستند!

 اینجا کجاست که جان انسان در حراجی همیشگی‌ست؟! چه بر سر این سرزمین و این مردم آوردەاند کە مسافرت خانوادگی هم دیگر نمی‌تواند امنیت داشتە باشد!

آنانکه مدعی نظم و امنیت و حفظ جان و مال مردمان هستند، اکنون دیگر جان‌ستان و عامل اصلی ناامنی گشته اند! سرای امید را به سرای نا امیدی و مرگ بدل کردەاند.

 ژینای ‌‌‌٢٢ ساله، که همراە خانوادە به سفری چند روزە میرود و خوشحال و متبسم و سرشار از زندگی، دست در دست برادر  قدم بر میدارد، به ناگاە، نامحرمان تبسم را بر لبانش جراحی  و با نام رمز "حجاب" او را به نیستی ارشاد می کنند!

در این آشفته بازار پر از بی‌قانونی و دزدی و فساد و اختلاس، چه بی‌ارزش است جان آدمی!...

 

انجمن صنفی معلمان کوردستان(سقز و زیویه)، ضمن محکوم کردن شدید این جنایت ها، و همچنین جنایت  زرین‌ دشت فارس، به قوە ی قضائیه، به مجلس و دولت، موکدا یادآور میشود که در کمترین زمان ممکن با رسیدگی فوری به این پروندەها، آمران و عاملان را شناسایی و در دادگاه های علنی محاکمه کنند. خواسته ی این انجمن، همچون سایر مردم حق‌طلب و آزاداندیش، اشد مجازات قاتلان بودە و هشدار میدهیم تا زمانیکه امنیت ایجاد شدە برای جانیان،  بر اساس قانون به ناامنی تبدیل نشود - تا زنان و دختران و جوانان مان بیشتر از این قربانی سیاست های غلط نشوند-  سایه ی شوم جنایات مرگ‌آفرین همچنان بر این سرزمین گستردە خواهد بود و اگر مردم داغدار از اقدام حاکمیت مبنی بر ستاندن حق مظلومان ناامید گردند، بدون شک آتش انتقام همه ی داغداران را فرا گرفته و خشونت در ابعادی بسیار وسیعتر از اکنون، جامعه  را در بر خواهد گرفت.

 

انجمن صنفی معلمان کوردستان(سقز و زیویە)

٢٥شهریور١٤٠١

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©