Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۲۴ جولای ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱  برابر با ۲۴ جولای ۲۰۲۲
بیانیه

 بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) درباره‌ی معلم آزارگر خراسانی

 

از کودکان آزاردیده و خانواده‌هایشان حمایت کنیم

 

بنام خداوند جان و خرد

 

خبر آزار جنسی هفت (یا هجده!) دانش آموز دختر توسط معلم ۵۵ ساله ، شوک آور و بسیار تاسف‌بار بود. این اتفاق تلخ که در شهرستان فردوس خراسان جنوبی روی داده، نه تنها فضای عمومی و اجتماعی ایران، بلکه جامعه‌ی معلمان کشور را نیز به شدت متاثر و عصبانی کرده است. گرچه در سکوت خبری و در مرحله‌ی برگزاری دادگاه بدوی ، مجرم به ۵ سال زندان و دو سال تبعید از شهر محکوم شده، اما با شکایت مجدد یکی از والدین ، پرونده به شعبه‌ی تجدید نظر ارجاع شده و در حال بررسی مجدد است.

 کانون صنفی معلمان ایران(تهران) ضمن محکومیت شدید این رخداد تلخ ، از مسئولان قضایی ، خواستار رسیدگی سریع ، قاطع و بدون ملاحظات مرسوم در قوه قضائیه شده و خواهان محکومیت شدید فرد خاطی است.

اما

۱- سال‌هاست که کانون‌ها و انجمن‌های صنفی معلمان ، کارشناسان آگاه و دلسوز ، مدافعان حقوق کودک و بسیاری از خانواده‌ها ، خواهان گنجاندن آموزش‌های مربوط به  آگاهی‌های جنسی و  مراقبتی در محتوای درسی دانش‌آموزان ، متناسب با سن و رشد جسمی و عقلی آنان است ؛ آموزش‌هایی که منجر به خود مراقبتی کودکان و نوجوانان و هشیاری خانواده‌ها در برابر افراد مجرم یا بیمار می‌شود و کودکان معصوم را از آسیب‌های جسمی و مخصوصا روحی محافظت می‌کند .

اما پاسخ به این درخواست‌ها ندیدن و نشنیدن و اصرار بر گسترش نگاه  دگم_ایدئولوژیک در کتاب‌های درسی و بی توجهی به نیازهای واقعی دانش‌آموزان بوده است. 

 

۲- بیش از ۴۰ سال است که از مهمترین شاخص‌های ورود شغل معلمی ، عبور از گزینش‌های سفت و سخت ایدئولوژی حاکمیت می‌باشد. گزینش‌هایی که عموما باعث اظهارات دروغ و متوسل شدن به ریا و گسترش آن در هنگام مصاحبه و بعد از آن شده‌است.

آیا بهتر نیست به جای چنین شیوه‌های ناکارآمد ، قرون وسطایی و تحقیر‌آمیز ، با کمک گرفتن از  روانشناسان و  متخصصان ، در طول مراحل پذیرش و ورود ، داوطلبان تحت بررسی‌های تخصصی قرار گیرند تا جلوی ورود افراد بیمار یا مجرم برای تصدی حرفه ی معلمی گرفته شود؟

 

 چرا در آموزش‌های دوران تربیت معلم نباید  نو‌معلمان تحت آموزش‌هایی قرار گیرند که علاوه بر این که آنان را با مختصات رشد جسمی و جنسی دانش آموزان آشنا می‌کند داوطلبان را در جریان یادگیری  حقوق_آموزشی_و_مدنی_دانش‌آموزان قرار دهد و احتمالا جلوی برخی از خطاها و جرم‌های خواسته و ناخواسته گرفته شود؟ 

 

۳-  سال‌هاست که دلسوزان درباره کیفیت آموزش به ویژه در مدرسه‌های دولتی کشور هشدار می‌دهند. اگر از دید خانواده‌ها سطح آموزش در مدرسه‌ها یکسان و رضایت بخش باشد آنان فریب  چنین افراد خاطی را نخورده و برای جبران آموزش متوسل به آموزش‌های بیرون از مدرسه نمی‌شوند. گرچه به باور برخی از کارشناسان ، این فریب ریشه در ناآگاهی خانواده‌ها از نوع ، شیوه و کیفیت آموزش دارد؛ ناآگاهی‌هایی که راه را برای سوء‌استفاده‌ی موسسات به اصطلاح_آموزشی و  تبلیغات_مافیای_آموزشی و بهره برداری‌های نامشروع و هزاران میلیاردی آنان باز کرده است. اگر امکانات آموزشی  عادلانه و به طور یکسان در سطح کشور توزیع شود چنین سوء برداشت‌هایی از طرف خانواده‌ها کمتر شده و راه برای سوء استفاده منفعت طلبان درون و بیرون آموزش و پرورش بسته می‌شود.

در پایان  کانون صنفی معلمان به طور جدی از آموزش وپرورش خراسان جنوبی و وزارتخانه می‌خواهد که  کودکان آسیب دیده ، در این رویداد تلخ و مشمئز کننده را به مراکز و  متخصصان روان_درمانی معرفی نمایند و به طور کامل آنان را تحت حمایت‌های مالی و معنوی قرار دهند. این کودکان در راهگذر آموزش ناکارآمد، ناآگاهی خانواده‌ها و غفلت مسئولان استانی و کشوری به چنین بلایی دچار شده و امروز نیازمند کمک‌های جبرانی هستند.

از همکاران کانونی خود در شهر فردوس و استان خراسان جنوبی هم می‌خواهیم که علاوه بر نظارت بر این حمایت‌ها تا جای ممکن خود نیز در حمایت از این کودکان و خانواده‌هایشان بکوشند.

 

کانون صنفی معلمان ایران

یکم تیرماه ۱۴۰۱

 

 

منبع  ارگان رسمی کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©