Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ برابر با  ۲۴ ژانويه ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹  برابر با ۲۴ ژانويه ۲۰۲۱
دستگیری چند تن از کارمندان نفت توسط نهادهای امنیتی

دستگیری چند تن از کارمندان نفت

 توسط  نهادهای امنیتی در گردهم آئی ۴ بهمن ۱۳۹۹

 

کانال افکار نفت

وقت تمام همکاران گرامی بخیر

چند نکته مهم پیرامون  گردهمایی ناتمام اما بسیار تاریخی  ۴ بهمن ۱۳۹۹کارکنان رسمی نفت جلو ساختمان وزارت نفت

👌ما از تمامی همکاران رسمی که چه عضو افکار بودند، چه عضو افکار نبودند ولی برای انعکاس مشکلات و احقاق حقشان و شرکت در گردهمایی به جلو ساختمان وزارت نفت تشریف آوردند تشکر و قدردانی میکنیم، بخصوص از همکارانی که با خانواده زحمت کشیدند و تشریف آورده بودند، بویژه آن همکارانی که در راستای گردهمایی همراه همسرانشان به کلانتری مجاور منتقل شدند.

 

👌از نحوه مدیریت و اَعمال مسولین کنونی وزارت نفت بخصوص جناب آقای زنگنه شخص وزیر نفت و معاون منابع انسانی آقای مینو تابحال بسیار متاسف بودیم و بدلیل سیاست هاو مدیریت ناصحیح آنها است که صنعت نفت به چنین روزهای دچار شده است که ما کارکنان رسمی هم مجبوریم هر چندماه یکبار اقدام به گردهمایی جلو ساختمان وزارت نفت داشته باشیم، اما با اقدام بسیار بسیار بسیار تاسف بار و بدور از ذره ای اندیشه درست یا خردورزی جهت برگزاری گردهمایی ۴ بهمن ۱۳۹۹ که منجر به اتفاقات ناشایست و بدور از شان کارکنان رسمی صنعت نفت گردید، به مسولین انتظامی و امنیتی(تکرار میکنیم صرفا مسولین آن نهادها، نه کارکنان عادی) توصیه میکنیم که خدای نکرده در دام سیاست های اشتباه زنگنه دچار نشوند تا باعث بدتر و پیچیده تر شدن اوضاع در بدنه صنعت نفت نگردند.

 

👌ممنون هستیم از پرسنل کلانتری ۱۴۸ تهران که بسیار خوب و محترمانه با کارکنان رسمی صنعت نفت برخورد داشتند، ننگ بر سرگرد مهدویان از پرسنل کلانتری ۱۰۷ تهران که یک سیلی به صورت همکار عزیز تر از جان ما زده است و مطمعنا هر روزی که باشد ایشان سیلی بسیار محکمی از خانواده بزرگ و رسمی صنعت نفت خواهد خورد.

👌 گردهمایی بعدی خانواده رسمی نفت جلو ساختمان وزارت آموزش و پرورش خواهد بود، چون ثابت شد که وزیر نفت گوش شنوایی برای شنیدن حرف های کارکنان رسمی زیرمجموعه وزارت نفت را ندارد و از طرفی هم در عمل نیز برای رفع دغدغه ها و مشکلات ما کارکنان رسمی قدمی برنمی‌دارد، لذا به جلو ساختمان وزارت آموزش و پرورش خواهیم رفت تا بلکه مسولین آن وزارت هم مهمان نوازی بلد باشند و بتوانند درست رفتار کنند، هم اینکه وقتی وزیر نفت قادر نیست مشکلات ما را حل کند شاید وزیر آموزش و پرورش توانایی رفع مشکلات ما کارکنان رسمی صنعت نفت را داشته باشند!!

 

از حقمان کوتاه نخواهیم آمد

...................................

توضیحات تکمیلی گردهمایی ۴ بهمن ۱۳۹۹

همکاران محترم همانگونه که اطلاع دارید امروز رفتارهایی غیرقانونی از حافظان قانون و امنیت و مسئولین_وزارتی مشاهده شد که جای بسی تاسف دارد؛

شرح ماوقع بدین صورت است که حدود ۱۰دقیقه مانده به ساعت ۱۰ تعداد کمی از همکاران (حدود۵۰نفر) که زودتر از بقیه در محل حاضر شده بودند و علیرغم حضور تعداد کثیری از ماموران نیروی انتظامی و  حراست وزارت به سمت درب قدیم رفته و با شجاعت شروع به بازکردن بنرهای تهیه شده نمودند که در همان ابتدا با ورود مامورین پلیس و حراست به ماجرا ، کار به تشنج کشیده شد و تعداد زیادی  بازداشت شدند که پس از چند دقیقه درهنگام انتقال به ون پلیس برخی از همکاران از مهلکه گریختند و در نهایت  ۱۲نفر بازداشت شدند؛

۵نفر از همکاران به کلانتری ۱۴۸ انقلاب و ۷نفر دیگر به کلانتری ۱۰۷ فلسطین منتقل شدند ، که البته پس از پیگیری های فراوان و برقراری تماس با هرکسی که می توانست مفید باشد نهایتا ساعت ۱۶ پس از اخذ تعهد از همکاران آنها را رها کردند.

طبق مشاهدات میدانی جمع کثیری در خیابان های اطراف وزارت پیگیر ماجرا و منتظر بودند که حداقل جمعیتی بالغ بر ۸۰۰نفر آمده بودند جهت شرکت در گردهمایی ، عده ای از  بازنشستگان بهمراه خانواده آمده بودند ، تعدادی از  ایثارگران حضور داشتند و جمعیت زیادی از  کارکنان_نفت که بعد از برخورد شنیع پلیس و حراست متفرق شده بودند.

بعد از بازداشت همکاران چندین نوبت سعی شد با آقای مینو تماس برقرار شود جهت اعلام تخلف پلیس و حراست سازمان که به هیچ دلیل موجهی کارکنان رسمی را بازداشت کردند ، بلکه ایشان پادرمیانی کرده و عزیزان همکار آزاد شوند ولی متاسفانه به بهانه های مختلف تمایلی به صحبت نداشته و این ارتباط حاصل نشد.

دوستان و همکاران گرامی لختی استراحت میکنیم و پس از بررسی اتفاقات رخ داده جهت چگونگی ادامه مسیر تصمیم می گیریم.

پایگاه اطلاع رسانی مطالبات کارکنان رسمی صنعت نفت ایران

<< افکار نفت >> اتاق فکر کارکنان رسمی نفت

.............................

گویا تنها جرمی که به همکارانمان نسبت داده اند این است که کارمند نفت هستند.

واقعا چنین برخوردی شایسته نیروهایی است که در همه حال جان بر کف دستان خود گذاشته اند و در سخت ترین شرایط چرخ لنگان اقتصاد مملکت را میچرخانند؟

جناب وزیر دست خوش و صدآفرین برشما که تیر خلاص نهایی خود را بر بدن نیمه جان منابع انسانی نفت شلیک کردید

درود بر شما خوشا بر غیرتتان.

اینان عده ای  بیابان گرد و  دریادل هستند که فرسنگ ها دور از کاشانه و تمدن مشغول تولید نفت و گاز و چرخش چرخ های اقتصادی ملکت هستند.

سال هاست که از سوی مسئولین وزارت نادیده گرفته شده اند و برعکس در اذهان عمومی بعنوان نجومی بگیران شناخته می شوند ، حال آنکه این برداشتی عمیقا اشتباه است و  نجومی_بگیران در ساختمان ۱۵طبقه وزارت کنار کولر و بخاری پشت میزهای خود با تصمیماتی نابجا باعث بوجود آمدن چنین رفتاری شده اند.

انتظار می رود آقایان هرچه سریعتر نسبت به آزادی همکاران ما اقدام کنند و خانواده های دلواپس آنان را از نگرانی برهانند.

جناب وزیر ،  پدر عزیز لطفا فرزندان خود را رها کنید ، اینان  دغدغه معیشت دارند.

.......................................

💎 ما کارکنان رسمی اعضای گروه افکار که در حال حاضر متشکل از حدود پنج هزار کارمند نفت هستیم و قطعا طی روزهای آینده بیشتر و بیشتر خواهیم شد، از این لحظه به صورت رسمی اعلام می‌کنیم بدلایل ذکر شده زیر اقدام به گردهمایی عظیم مورخه چهارم بهمن ماه خواهیم نمود.

 

✅1_ ابطال اساسنامه تحمیلی صندوق نفت.

✅2_ بهبودی وضعیت بهداشت و درمان صنعت نفت برای تمام کارکنان رسمی.

✅3_ تخصیص وام های مناسب به تمامی کارکنان رسمی، البته پرداخت از طریق همان صندوق نفت نه نهادی دیگر مثل بانک مسکن و... .

✅4_ تعیین تکلیف و رفع مشکل تعدیل مدرک کارکنان رسمی .

✅5_ رفع مشکل کارکنان رسمی شاغل در شرکت های واگذار شده، بخصوص لغو مشکل انتقالی.

✅6_ تشکیل شورای اداری و استخدامی نفت جهت انجام اصلاحات مورد نیاز برای اجرای کامل ماده ده، بدلیل جلوگیری از تفاسیر و برداشت های غلط،از نظر ما کارکنان رسمی نفت ماده ده تحت هر شرایطی باید برای کلیه کارکنان رسمی بخصوص واحدهای عملیاتی به صورت کامل اجرایی شود.

✅7_ عدم همخوانی مبالغ بن کارت با تورم موجود.

✅8_تفاوت مبلغ ماده ۱۱۲ با چیزی که در قانون اشاره شده است.

✅9_ بحث مالیات های سنگین و تصاعدی.

 

🙏 همچنین از بقیه همکاران اعم از بازنشستگان گرامی، ایثارگران عزیز و سایر همکاران رسمی خانواده نفت که بدلیل موارد ذکر شده بالا تمایل به شرکت در گردهمایی تاریخ چهارم بهمن ماه دارند دعوت می‌شود جهت همفکری و هماهنگی بیشتر به جمع گروه افکار بپیوندند.

 

🤝اعضای خانواده رسمی صنعت نفت برای احقاق حق از دست رفته و آینده خودمان، یکبار دیگه اتحاد و یکپارچگی خود را در برابر مسولین بی کفایت وزارت نفت بخصوص شخص وزیر و جناب آقای مینو نشان خواهیم داد تا دیگر هیچکس در هیچ پست و مقامی در ذهن خود فکر خراب کردن صنعت نفت و از بین بردن سرمایه انسانی متخصص و زحمت کش آن نباشد.

👌یکبار برای همیشه ریشه عوامل تضعیف صنعت نفت و ظلم به نیروی انسانی خانواده بزرگ نفت را میخشکانیم.

🔴به سایر نهادها توصیه می‌کنیم از این حرکت صنفی ما کارکنان رسمی نفت سواستفاده نکنند و بیشتر از این باعث ناراحتی نشوند.

🌹میعادگاه ما ساعت ده صبح روز شنبه مورخه ۴ بهمن ۱۳۹۹، جلو ساختمان وزارت نفت.

=====

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©