Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ برابر با  ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱ تير ۱۳۹۹  برابر با ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰
هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

اعلامیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

از کارگران اعتصابی هفت تپه حمایت کنیم

 

 نان کار آزادی  

 شادی رفاه آبادی

 نابود  باد استثمار و کار مزدی  

 

اعتصاب کارگران هفت تپه علیه پرداخت حقوق های معوقه- خلع ید کارفرمای احتلاسگر و برچیده شدن بخش خصوصی از هفت تپه - تمدید دفترچه های درمانی و خدماتی- بازگشت به کار همکاران اخراج شده- بازگرداندن ثروت های اختلاس شده به کارگران - بازداشت اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسد بیگی و رستمی در پنجمین روز خود به حمایت همه جانبه و همبستگی گسترده همه حامیان آزادی و عدالت اجتماعی نیاز دارد. مثل گذشته همه روش ها برای درهم شکستن حق خواهی کارگران را به کار بسته اند: مدیریت در محل غائب است تا طرف حساب مطالبه گری کارگران نباشد؛ مسئولین خود را به ندیدن و نشنیدن زده اند، در برخی از خبرگزاری های رسمی برای ناامید و پراکنده کردن کارگران خبرهای جعلی مبنی بر تعطیلی شرکت نیشکر هفت تپه پخش کرده اند. صدا و سیما که کوچکترین اتفاقی در آمریکا را به تفصیل گزارش می دهد، نسبت به اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و گرسنگی کارگران خاموش است. با کارگران اعتصابی با هتک حرمت و تهدید برخورد می کنند. قرمز بودن وضعیت استان خوزستان از نظر شیوع کرونا همراه با 5 استان دیگر امکان اعتراضات گسترده خیابانی را کاهش داده است. 

 

در این شرایط دشوار کارگران اعتصابی هفت تپه بیش از هر زمان دیگر به حمایت هم طبقه ای های خود و همه کنشگران مستقل احتیاج دارند. از کارگران، معلمان، بازنشستگان، عموم تشکل های مستقل مردم نهاد، رسانه های آزاد و فعالان شبکه های اجتماعی می خواهیم تا حمایت خود را از کارگران اعتصابی دریغ ندارند و به هر طریق که می توانند صدای دادخواهی و حق طلبی کارگران هفت تپه بوده و صدای اعتراض خود را به ظلمی که در حق این کارگران روا می شود بلند کنند.

 

صدای هفت تپه و مطالباتش فراتر از صدای کارگران آن است؛ صدای همه هم سرنوشتان، فرودستان، زحمتکشان و ستم دیدگان این کشور است که نان را از سفره های شان ربوده اند و ثمره نیروی کارشان را هم نپرداخته و سرمایه های شان را به غارت برده اند. آنان را بدون بیمه و درمان و مزد شایسته به دست بیرحم گرسنگی و بیماری به حال خود رها کرده اند و مطالبه گران پیگیرش را به جرم حق خواهی به بند و زندان و شکنجه و بیکاری و گرسنگی مضاعف محکوم کرده اند. هیچ نبردی را هیچ بخشی از مطالبه گران طبقه ما به تنهایی نمی توانند به پیروزی برسانند، اگر حمایت همه جانبه هم طبقه ای ها را و همسویی گسترده رسانه های آنان را همزمان باخود نداشته باشند. پیروزی و شکست مطالبه گری کارگران هفت تپه، در پیروزی و شکست سایر هم سرنوشتان ما موثر است. 

هر طور که می توانیم پژواک صدای کارگران اعتصابی هفت تپه باشیم

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۳۰ خرداد ۱۳۹۹

...........................................................

هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

روز یکشنبه اول تیرماه ۱۳۹۹

 

 نان کار آزادی

 شادی رفاه آبادی

 نابود باد استثمار و کار مزدی  

 

کارگران هفت تپه تصمیم گرفتند به صورت شورائی روند اعتصاب را  سازمان دهی کنند.

 

کارگران هفت تپه امروز در محوطه کار خانه دست به اعتصاب زدند.

کارگران با حضور در سنگر به سخنرانی و تبادل نظر در باره چگونگی روند اعتصاب و خواست و‌مطالبات خود پرداختند.

 در نهایت کارگران به  این‌نتیجه رسیدن که روند و چگونگی اعتصاب باید با تصمیم جمعی و بصورت شورائی سازمان دهی شود.

 همچنین کارگران نیشکر هفت تپه مجددا تصمیم گرفتند که خلع ید شرکت از بخش خصوصی، باید بعنوان یکی از خواست های مشترک کارگران هفت تپه در کنار سایر مطالبات بطور جدی پیگیری شود.

 در ضمن دستگاه حضور و غیاب کارگران   که توسط عوامل کارفرما در روز شنبه  غیر فعال شده بود، امروز توسط کارگران    فنی شرکت ، دستگاه حضور غیاب(  پانچ)  فعال سازی شد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه  از مطالبات کارگران پشتیبانی کرده و هر گونه تهدید، ارعاب و توطئه  عوامل سرمایه را محکوم می کند.

 

اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران شرط پیروزی ما کارگران است.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

اول تیرماه ۱۳۹۹ 

..........................................

بیانیه فعالین مستقل کارگری هفت تپه

 

دوستان و همکاران گرامی! با توجه به تلاش های کارفرمای فاسد در جهت ایجاد اختلاف بین کارگران و  استفاده ابزاری از این اختلافات در راستای منافع نامشروع خود، فردا یکشنبه 1 تیرماه از همه کارکنان در واحدهای مختلف در نیشکر هفت تپه دعوت بعمل می آید که راس ساعت 8 صبح درب شرکت تجمع نمایند تا نسبت به نحوه ادامه اعتصابات هم اندیشی صورت گیرد تا از این دودستگی و انشقاق جلوگیری شود زیرا ادامه این اختلافات تنها به سود کارفرمای فاسد خواهد بود.

ضمنا لازم بذکر است هر تصمیمی که اکثریت کارگران درباره نحوه اعتصاب در درون شرکت یا بیرون شرکت گرفته شود، همه از آن تبعیت خواهند نمود.

 

فعالین مستقل کارگری هفت تپه

..............................................

حمایت جمعی از کارگران و فعالان کارگری گروه ملی فولاد اهواز

از اعتصاب کارگران هفت تپه

 

نبض مبارزه ظلم ستیزانه و حق طلبانه جنبش کارگری دوباره در هفت تپه به تپش افتاده است تا به تعرض مافیای چپاولگر و باندهای اختلاسگر پایان ببخشد.

مافیایی که قدرت خود را از سیستم حاکم و ثروت خود را از محصول کار و زحمت کارگر کسب کرده سالهاست با بیرحمی ذاتی خود بر معیشت ما کارگران تاخته و فقر و محرومیت را بر ما و خانواده هایمان تحمیل ساخته است با این همه هنوز نتوانسته و نخواهد توانست کمر همت مبارزه حق طلبانه کارگر را خم کند.

این سیستم مافیایی به رغم رسوایی های پیاپی در بر ملا شدن جنایت ها ؛ دزدی ها ؛ اختلاس های چند ده هزار میلیاردی و غارتگری هایش همچنان تلاش میکند به پشتوانه شرکای امنیتی،نظامی و قضایی خود با پرونده سازی های مضحک و دربند کردن فعالان کارگری نظیر آنچه که در مورد اعضای اتحادیه آزاد کارگران اتفاق افتاد ؛ صف مستحکم مبارزه ما کارگران را به عقب براند اما شروع دور تازه اعتراضات و اعتصابات کارگران شجاع و آگاه هفت تپه و سایر محیط های کارگری در جای جای کشور معادلات سیستم را برهم زده است.

 

در طی سالیان گذشته طبقه کارگر هم سرکوب گسترده و عریان را تجربه کرده و هم نمایش های خنده آور از ژست های عدالت جویانه دستگاه قضایی را دیده است ، اما نه مرعوب سرکوب و نه مفتون این خیمه شب بازی های بی سرانجام شده است.

 

چگونه میشود دستگاهی که ادعای مقابله با فساد و مفسدین را دارد و دادگاههای متخلفان اقتصادی برگزار میکند اما همزمان کارگری که مقابل همین فسادها و بیحقوقی ها ایستاده و آن را افشا کرده و فریاد زده و حقش را طلبیده محکوم و دربند سازد؟

 

ما پشتیبانی و حمایت مان از کارگران معترض نیشکرهفت تپه را با صدایی بلند و رسا اعلام میداریم و در این مبارزه خود را در کنار آنها و همقدم با تک تک شان میدانیم.

همچنین احضار ، تهدید و بازداشت فعالان کارگری و پرونده سازی های امنیتی اخیر را محکوم کرده و خواهان پایان بخشیدن به این رویه غیر قابل قبول هستیم.

 

جمعی از کارگران و فعالان کارگری گروه ملی فولاد اهواز

...................................................

نمایش مضحک رضا رخشان

دریافتی

صفات وقیح و ترسو، بارزترین صفات شخصیتی رضا رخشان هستند که آن را به خوبی میتوانید در کلیپی که به تازگی منتشر کرده ست مشاهده کنید او ذاتا آدم ترسویی ست از حضور در اعتصابات و اجتماعات می‌ترسد از رویارویی با کارگران، از احضار شدن، از کارفرما، از حذف منافعش و غیره که باعث شده است در این چند سال اخیر برای داشتن مصونیت امنیتی، هم مزدور اطلاعات شود هم کارفرما اما امروز وقتی می‌بیند تمام کاسه ها و نیم کاسه های اربابانش نقش بر آب شده است برای جبران مافات گذشته ی ننگین با ترس و لرز می‌کوشد جلوی دوربین از اعتصاب برای حقوق کارگر سخن بگوید اما بشدت دستهایش میلرزد و برای کنترل و پنهان کردن لرزش دستهایش آنها را مرتب در جیب شلوارش می‌گذارد ولی لرزش و لکنت زبانش از ابتدا تا انتهای فیلم ادامه دارد و مرتب تپق می‌زند در حالی که جمعیتی هم دورش نیست احتمالا اگر میخواست مانند اسماعیل بخشی و دیگر فعالین کارگری برای 4000 هزار کارگر سخنرانی کند آنهم در خیابان های شوش جلوی فرمانداری از ترس از هوش میرفت یا خودش را خیس می‌کرد.

دراین فیلم وقاحت رخشان هم عیان است پنج سال کارگران هفت تپه نسبت به ستمگری و غارت اموالشان توسط اسدبیگی و رستمی اعتراض و اعتصاب کردند و خبری از رخشان نبود و برعکس تا توانست علیه اعتصابات و کارگران پیشرو مطلب نوشت و انواع اتهام‌های امنیتی را با کار پلیسی به آنها می چسباند تا دل بقول خودش اسدبیگی بزرگ و رستمی که روزی گفته بود  «چی برارمه» ینی مثل برادرم است را بدست بیاورد، در فیلم مرتب از دادگاه و اختلاس اسدبیگی ها می‌گوید اما همچنان نه در این کلیپ و نه در هیچ جای دیگر نامی از مهرداد رستمی بعنوان اختلاسگر بزبان نمی‌آورد ظاهرا همچنان سر عهد اخوتش با رستمی باقی مانده است که البته ما می‌دانیم رخشان همچنان از طریق ایوب اسدی با رستمی در ارتباط است و مزدوری او را می‌کند.

از اعتصابات با شکوه دهه ی هشتاد هفت تپه می‌گوید از کارگران قدیمی و فعال آن روزهای هفت تپه پرسیدیم آیا این شخص آن سالها واقعا در صحنه اعتصابات حاضر بود که قریب به اتفاقشان گفتند آن زمان هم از حضور در تجمعات می‌ترسیده و نقشی نداشته است.

و امروز برای حفظ اندک آبرو در میان کارگران هفت تپه، دست به نمایشی مضحک و مصنوعی می‌زند که با دیدن این فیلم آدم یاد آن فیلم کذایی سمپاشی کارگران نی بر می افتد که اخلاق زیر پا رفت اینجا هم رخشان برای نمایش خود سه چهار تا کارگر زحمت کش آبیار را که بیل بدست و گلی هستند کنار خود قرار می‌دهد تا فیلمش را بازی کند چفیه به سر گذاشته از علی و معاویه می‌گوید از تشویق کارگران برای رفتن جلوی فرمانداری... به خیالش کارگران ارزشی برای حرفهایش قائل هستند هنوز نمی‌داند ما جمعی تصمیم میگیریم که اعتصاب کجا و به چه شکل برگذار شود اما رضا رخشان به خوبی می‌داند دیگر در جمع و تجمعات کارگری جایگاهی ندارد لذا با ترس و لرز دقایقی جلوی دوربین در کنار چند کارگر زحمتکش وقیحانه حرف می‌زند و نمایش مضحک اجرا می‌کند کارگران را تشویق به اعتصاب می‌کند اما همچنان حامی و طرفدار مهرداد رستمی است  براستی وقاحت مرزی ندارد

 

پیام همکار

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۳۱ خرداد ۱۳۹۹

...........................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©