Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ برابر با  ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸  برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹
بیانیه جمعی از کارگران اعتصابی آذرآب

 

بیانیه جمعی از کارگران اعتصابی آذرآب

 

شبی را می‌گذرانیم که همسران و فرزندانمان با چشمانی پر از اشک سپری می‌کنند؛ از پدری که نیامد و پدری که با سر و دست خونین و شکسته آمد. ما ۱۷۰۰ نفر نیستیم؛ ما امشب ۷۰۰۰ چشم مضطربیم که فقط چون حقمان را خواستیم گرفتار شدیم. چون گفتیم که آذرآب باید به دولت واگذار شود و این خواسته ما کاملاً منطبق بر قانون است، اما تخلف شما سالها ادامه دارد؛ از بد ماجرا کسی با شما با زبان باتوم حرف نمی‌زند. آیا روا بود که با سرکوب وحشیانه نیروی انتظامی جواب بگیریم، درحالیکه نه حقی را خورده‌ایم، نه دزدی کرده‌ایم و فقط شرمنده خانواده‌ایم؟ ماه‌هاست که باید برای گذران عمر قرض کنیم؟ در اخبار آمده که برادرانمان را که از لیدرهای شرکت بوده‌اند، دستگیر کرده‌اند. کدام لیدر؟ همه کارگران با هم هستند. از همینجا به ماموران اخطار می‌دهیم که حق ندارد نام لیدر بر کارگران گذاشته و آنان را به این عنوان تحت فشار قرار دهد. همه کارگران با هم هستند، کلمه لیدر را از ذهن کثیفتان دور کنید. بعد از سه سال که همه جا فریاد زدیم، طومار چند هزار امضایی تا بیت رهبری و دفتر امام جمعه و قوه قضاییه فرستادیم، جواب ما باتوم و گاز اشک‌آور بود. آقای استاندار ما از همین امروز مقابل شما سبز نشده‌ایم که حالا به جمع کارگران می‌آیید تا مطالبات ما را بشنوید. همه ایران مطالبه ما را فهمیده است، شما چطور هنوز نفهمیدید؟

امروز جواب چشمان پر اشک خانواده‌های ما را دادید! امروز خشم ما را دو چندان کردید! حق ندارید برادرانمان را بازداشت کنید. ما این خیابان‌ها را کنار هم طی کردیم و کنار هم می‌مانیم.

 

"جمعی از کارگران اعتصابی آذرآب"

شامگاه یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸ بدنبال سرکوب کارگران اعتصابی

................................................................................

حمله گاردضدشورش به کارگران آذرآب

 

    بدنبال تجمع و اعتراض روز یکشنبه ۲۸ مهر توسط کارگران #آذرآب در اراک، نیروهای سرکوبگر ضدشورش و انتظامی از ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی، به کارگرانی که تجمع کرده بودند با شلیک گاز اشک آور حمله کردند. عوامل سرکوبگر  حکومت با باتوم شماری از کارگران را مجروح و مصدوم کردند. نیروهای سرکوبگر حکومت شیشه‌های ساختمان کارخانه و خودروهایی که در محل کارخانه پارک شده بود، را خرد کردند.

این کارگران در دوازدهمین روز اعتراضات خود ریل راه‌آهن شمال به جنوب را مسدود کردند. خواسته کارگران خلع ید از سهامداران فعلی آذرآب و لغو خصوصی‌سازی این کارخانه است.

۲۸ مهر ۹۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©