Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ برابر با  ۳۰ اگوست ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴  برابر با ۳۰ اگوست ۲۰۱۵
ترغیب مردم به شرکت در انتخابات کذایی یا تحریم ؟

دیدگاه
«مطالب منتشره در ستون دیدگاه، نظرات سازمان نیست»

ترغیب مردم به شرکت در انتخابات کذایی یا تحریم؟

صادق افروز

در مقاله ای که رفیق ارژنگ بامشاد تحت عنوان "رویارویی بزرگ در حاکمیت اسلامی " (1) نوشته ، رویارویی بین جناح های رقیب در طبقه ی حاکم در رژیم جمهوری اسلامی بطور غیر واقعی ترسیم شده است .رفیق ارژنگ از زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بر چنین ترسیمی اصرار داشته است . بر اساس چنین تحلیلی ، در زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، جلیلی ، کاندید مورد علاقه ی خامنه ای بود ولی با انتخاب شدن روحانی ، جناح خامنه ای متحمل شکست شد. رفیق ارژنگ با اصرار بیش از حد بر درست بودن چنین تحلیلی در فاصله ی شش ساعت پس از پایان مهلت رای گیری کذایی از مردم می خواست که به خیابان ها بریزند و به تقلب در انتخابات و رئیس جمهور شدن جلیلی اعتراض کنند . من در نوشته های مختلف و در مصاحبه با رفیق شالگونی که او هم در آن دوره ، مثل رفیق ارژنگ بر پشتیبانی خامنه ای از جلیلی و ادامه سیاست هسته ای دوران احمدی نژاد اصرار داشت (2) نوشته و گفته ام که با توجه با داده های گوناگون و از جمله گفتگو های نمایندگان خامنه ای با امریکایی ها در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و متن صحبت های ولایتی ، مشاور سیاسی خامنه ای ، در بطن مناظره های کذایی انتخاباتی ، به سادگی می توانستیم پی ببریم که خامنه ای ضرورت چرخش در سیاست هسته ای را درک کرده است و از ادامه ی اصرار بر " انرژی هسته ای حق مسلم ماست "پرهیز می کند . پیام های گرم تبریک  و دوستانه ی او به اعضای شرکت کننده در مذاکرات تحت رهبری جواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نشان از همین تغییر سیاست او داشت .در مراسم مختلف ، خامنه ای چنین پشتیبانی را ابراز داشته است .به این نمونه ها نگاه کنید :

حضرت امام خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند

http://2arbab.helli1.ir/page-22084.html

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در ابتدای این دیدار درباره‌ی نتایج مذاکرات هسته‌ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه‌ی تیم هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایت‌ها و هدایت‌های ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته‌ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه‌ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.

http://www.asriran.com/fa/news/406033/%D8%AA%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

و این هم اظهار نظر نماینده ی مستقیم خامنه ای در تیم مذاکره کننده هسته ای ، عباس عراقچی


پیروزی تیم هسته ای نتیجه ۱۰ سال مقاومت مردم بود

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: دستاوردهای هسته ای و پیروزی تیم مذاکره کننده متعلق به همه مردم ایران است.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدعباس عراقچی (نماینده خامنه ای در تیم مذاکره کننده )درجشنواره کوهسران شهرستان شمیرانات افزود: پیروزی تیم هسته ای نتیجه 10 سال مقاومت مردم در برابر تحریم های ناعادلانه قدرت های برتر جهانی بود که منجر به تامین حقوق مسلم و حفظ منافع و مصالح ملی کشور و نظام شد.

عراقچی افزود: هرآنچه که در جریان مذاکرات هسته ای روی داد منطبق بر مطالبات و خواسته های عینی و بحق ملت بابصیرت و آگاه ایران اسلامی بود.

وی خاطر نشان کرد: شجاعت و حمایت مردم از اعضای تیم مذاکره کننده در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب شد تا طرف های مذاکره کننده بدانند که هیچکس نمی تواند بر سر یک ایرانی فریاد بزند.

http://www.jamejamonline.ir/newspreview/2040611610849077852

رفیق ارژنگ در مقطع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با چنین ترسیمی از اختلافات درونی طبقه ی حاکم ، زمینه را برای شرکت در انتخابات و حمایت از روحانی آماده می کرد ولی موج مخالفت با چنین سیاستی در بین اعضای سازمان بالا گرفت و در رای گیری ، اکثریت اعضای سازمان به تحریم انتخابات رای دادند و این تاکتیک تصویب شد .ولی رفیق ارژنگ ، همچنان در را بر پاشنه ی سابق می چرخاند و با نزدیک شدن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورا زمینه را برای تشویق مردم در این انتخابات و به زعم او بر ضد خامنه ای آماده می کند .نگاه کنید به این بخش از مقاله ی او :

آنها(منظور جناح خامنه ای است .ص ا) تلاش گسترده ای بکار می برند تا مردم را از شرکت در انتخابات مایوس سازند و نقش آنها در گسترش شکاف درونی حاکمیت را به پائین ترین حد خود کاهش دهند و با اتکا به آرای ثابت نیروها و پروارشدگان خود، این دو مجلس را در اختیار بگیرند و مانع کاهش قدرت خود در نهادهای "انتخابی" حاکمیتی گردند(2)

برطبق نظر رفیق ارژنگ در حالی که جناح خامنه ای می کوشد مردم را دلسرد کرده و ازآمدن  به پای صندوق های رای مایوس سازد ، جناح رفسنجانی که سعی می کند با رفع تحریم ها اقتصاد بحران زده ی کشور را سر و سامان دهد ، تمام تلاش خود را به خرج می دهد تا مردم در روز رای گیری به خیابان ها بیایند و رای بدهند .به این بخش از نوشته ی رفیق نگاه کنید :

ائتلاف هاشمی رفسنجانی، روحانی، خاتمی تلاش می کند با راه اندازی چرخ های اقتصادی از طریق لغو تحریم(تاکید از من است)، تعامل با کشورهای منطقه و دولت های خارجی و سخن گفتن با لکنت زبان از حق شهروندی مردم و افشای گسترده دزدی ها و اختلاس های باندهای "پاک دستان" مورد حمایت رهبر رژیم، مردم را به حضور در انتخابات و رای دادن به کاندیداهای جناح خود ترغیب کند (3)

اگر واقعا اوضاع ایران چنین است و ماهیت دعوای این دوجناح این است ،چرا نیروهای مترقی از جناح رفسنجانی که سعی دارد اوضاع اقتصادی را بهبود بخشد و با کشور خارجی تعامل به خرج دهد و دزدی های گسترده را افشا کند ، دفاع نکنند ؟ چرا نیروهای مترقی مردم را نباید به شرکت در این انتخابات دعوت کنند؟ چرا نیروهای مترقی این انتخابات را تحریم کنند ؟رفیق ارژنگ اگرچه چنین تحلیلی را در مقابل خواننده می گذارد تا او را به شرکت در انتخابات ترغیب نماید ولی با اما و اگر های بسیار موضع مشخص خود را بیان نمی کند .

رفیق ارژنگ ورود سرمایه های خارجی به ایران را نیز مثبت ارزیابی می کند .به زعم او :  

اما درست در شرایطی که شکاف درونی حاکمیت روز به روز گسترش می یابد و درهای کشور در نتیجه توافق هسته ای بر روی سرمایه خارجی در کشور بازتر و امکانات حاکمیت برای بکارگیری زورعریان محدودتر می شود، راه پیشروی مردم هموارتر می گردد(4)(تاکید از من است)

اگر ورود سرمایه های خارجی به کشور موجب می شود تا امکانات حاکمیت در بکار گیری زور عریان محدود تر شده و راه پیشروی مردم هموار تر شود ، چرا از ورود این سرمایه ها حمایت نکنیم ؟با این نوشته ، رفیق ارژنگ همانگونه پیش از این با انتشار کاریکاتور "یک ظریف و این همه حریف" (4)در صفحه ی سایت راه کارگر پشتیبانی اش را از تیم مذاکره کننده ی هسته ای نشان داده بود ، زمینه را برای شرکت در انتخابات به نفع جناح رفسنجانی آماده می کند .بقیه ی حرف ها درباره سرنگونی ، تعارفی بیش نیستند .

برخلاف نظر رفیق ارژنگ من فکر می کنم که :

1.خامنه ای و جناحش از تیم مذاکره کننده هسته ای دفاع می کنند و پذیرفته اند که برای نجات نظام ، چاره ای به جز پذیرفتن ترم های تحمیل شده از سوی 1+5 وجود ندارد .

2. بخشی از طرفداران خامنه ای هنوز بر ریل سابق حرکت می کنند و تغییر سیاست خامنه ای را درک نکرده اند.

3.جناح رفسنجانی از ابتدای تاسیس رژیم جمهوری اسلامی با تکیه بر ترور مخالفین حرکت کرده است . دست این جناح به خون مردم کردستان ، گنبد و خوزستان آلوده است .این جناح سهم بسیار قابل توجهی در کشتار زندانیان سیاسی ، بویژه در تابستان 1367 داشته است .رهبران با نفوذ این جناح مثل رئیس جمهور روحانی از اشخاص بلند پایه امنیتی رژیم بوده اند . اعضای کابینه ی روحانی ، کسانی مثل ربیعی ، پورمحمدی ، علوی و معاونش حسن فریدون سابقه ی شرکت در نهادهای سرکوب و امنیتی به درازنای عمر رژیم جمهوری اسلامی دارند .

4. ورود سرمایه های خارجی به ایران که هدفی جز سود حد اکثری ندارند ، نه تنها موجب بازتر شدن فضای سیاسی نمی شود ، بلکه سرکوب های بیشتری را نیز طلب می کند . بانک جهانی ، صندوق بین المللی پول ، دولت های امپریالیستی و کمپانی بزرگ چند ملیتی ،رژیم فاشیست سرکوبگری را می طلبند که نیروی کار را از متشکل شدن بازدارد .فعالین کارگری و دمکرات را به زندان بیندازد و زمینه را برای استثمار وحشیانه ی نیروی کار آماده کند . وظیفه ی کمونیست ها کف زدن برای ورود سرمایه ی خارجی به ایران و وارد شدن به بازی  دار و دسته امنیتی های متعلق به جناح رفسنجانی به مجلس نیست.وظیفه کمونیست ها ، آموزش و تلاش برای متشکل شدن مستقل توده های کار و زحمت است .در چنین شرایطی تحریم این انتخابات کذایی ، تاکتیک درست کمونیست های ایران است .

1.

http://www.rahekargar.net/browsf.php?cId=1075&Id=291&pgn=

2. نگاه کنید به مصاحبه ی رفیق شالگونی با صادق افروز .

https://khawaran.wordpress.com/2014/02/12/k-1845/

مدتی پس از این مصاحبه رفیق شالگونی پذیرفت که خامنه ای نیز به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ، بیش از این تحریم های اقتصادی را نمی تواند تحمل کند و مذاکرات هسته ای باید به نتیجه برسد .برای اطلاع از این چرخش نگاه کنید به سند سیاسی کنگره بیستم سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر )

http://www.rahekargar.net/browsf.php?cId=1081&Id=5&pgn=

3."رویارویی بزرگ در حاکمیت اسلامی " نوشته رفیق ارژنگ بامشاد

3.همان جا

4.

http://www.parsine.com/files/fa/news/1392/8/28/90851_155.jpg

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©