Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

اطلاع می دهد :

 

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری :

اذیت اعضای اتحادیه های کارگری را بی درنگ قطع کنيد

 

 

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (ITUC) روز پنج شنبه ضمن محکوم کردن اذیت و آزار مستمر جنبش های سندیکایی مستقل در ایران، خواستار آزادی منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد و دیگر اعضای بازداشت شده اتحادیه های کارگری گردید.

 

"آی تی یو سی" با اشاره به بازداشت ها و صدور احکام زندان در ماه اخیر برای فعالین سندیکایی، از ماه نوامبر به عنوان ماه بسیار بدی برای اعضای اتحادیه های کارگری نام برد.

در تاریخ 2 آذر ماه، مرتضی کمساری، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت شد. در تاریخ 26 آبان ماه، دادگاه شهر شوش به اتهام توهین به رهبری برای علیرضا سعیدی، بهروزملازاده و بهروز نیکوفر، 3 تن از کارگران نیشکر هفت تپه حکم محکومیت 6 ماه زندان را صادر کرد. در تاریخ 18 آبان ماه، همایون جباری در بند 4 زندان رجایی شهر برای 11 روز نگه داشته شده بود. در تاریخ 12 آبان ماه، سعید ترابیان مدیر روابط عمومی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه غلامرضا غلامحسینی دیگر عضو این سندیکا در کافی نتی در کرج مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفته و دستگیر شدند.

 

همچنین در نامه ای به مقامات جمهوری اسلامی، آی تی یو سی مصرانه از رهبر جمهوری اسلامی خواست تا تمامی اقدامات لازم برای توقف بی درنگ آزار و اذیت اعضای اتحادیه های کارگری، و همچنین آزادی منصور اسانلو و دیگر اعضای بازداشت شده اتحادیه های کارگری که تنها به خاطر تلاش برای دستیابی به حقوق مشروع خود هنوز در زندان هستند را به کار گیرد.

 

شاران بوراو دبیر کل آی تی یو سی گفت: ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان جهانی کار موظف است برای تحقق بخشیدن به تعهداتش مانند احترام به ازادی اجتماعات و احترام به تمامی حقوق بنیادین اتحادیه های کارگری عمل کند.

 

[تاريخ مطلب: پنجم آذر ۱۳۸۹ برابر با بيست و ششم نوامبر ۲۰۱۰]

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©