Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
جنجال مشایی

جنجال مشایی

صادق افروز

 

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در سخنرانی خود در همایش متحصصین ایرانی خارج از کشور با ارجح دانستن مکتب ایران بر مکتب اسلام دوباره جنجال آفرید .این نخستین بار نبود که اظهار نظر هایی از این دست ، خواب را از سر اصول گرایان و اعضای جبهه متحد کودتای ۱۳۸۸ می پراند . اشاره به عدم آشنایی نوح پیغمبر با رسم و رسومات کشور داری ،عدم دشنمی مردم ایران با مردم اسرائیل ، عکس گرفتن با هنرپیشه فیلم های فارسی، هدیه تهرانی و شکایت از حسین شریعتمداری شکنجه گر معروف و سردبیر فعلی کیهان به همراه وکیل مدافع خود خانم شیرین عبادی  نیز جار و جنجال هایی به راه انداخته بود . اما اظهار نظر اخیر مشایی ، کاسه صبر متحدین اصول گرا را لبریز کرد .

علی مطهری در صحن مجلس ، پیشمازان نماز جمعه  ، خاتمی و بوشهری در تهران وقم در مراسم نماز جمعه ،سر لشکر فیروز آبادی ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، منصور ارضی مداح معروف بارگاه خامنه ای و حتی آخوند مصباح یزدی با شدید ترین الفاظ به مشایی حمله کردند .

علی مطهری با اطلاع از هماهنگی احمدی نژاد و مشایی حمله اش را متوجه گروه و باند احمدی نژاد کرد به عقیده مطهری، "گروه احمدی نژاد نه اصلاح طلب است و نه اصول گرا . آنها نگاهی خاص به اسلام دارند .آنها مثل ما ولایت فقیه را قبول ندارند .منظورشان از ولایت ، ولایت امام زمان است . این ها به نوعی خود کفایی در شناخت اسلام معتقدند .یعنی این که ما خودمان بدون واسطه می فهمیم ، و احتیاج به روحانیت نداریم .لذا به مراجع توجه جندانی ندارند ."مطهری در ادامه سخنانش گروه احمدی نژاد را به دلیل تشابهات فکری با فرقان مقایسه می کند که اسلام را بدون روحانیت می خواستند .فیروز آبادی بر خلاف مطهری که مشایی را درون باند احمدی نژاد می بیند از نفوذ یک جریان مشکوک که از دفتر رئیس جمهوری سر برآورده است داد سخن می دهد .منصور ارضی ، مشایی را به آلت تناسلی مردان تشبیه می کند و آخوند مصباح یزدی که به  نظر می رسید متحد بدون چون و چرای آحمدی نژاد باشد به مشایی اولتیماتوم می دهد .

اعطای یک خانه مجلل  در اصفهان از سوی احمدی نژاد به ریچارد فری ، محقق آمریکایی که تخصص اصلی و علاقه  اش ، فرهنگ غنی ایران باستان و تاثیر نیرومند این فرهنگ بر فرهنگ اعراب و دین اسلام است نشان داد که  چون همیشه مشایی حمایت یار دیرینه و پدر دامادش را به همراه دارد . و در ارجح دانستن مکتب ایران بر مکتب اسلام مشایی تنها نیست . فیروز آبادی و مصباح و ارضی خودشان را به کوچه علی چپ می زنند و می گویند " انشا ء الله گربه است " و "احمدی نژاد باید این آلت تناسلی مشکوک را از از دفتر خود بیرون کند " ولی مطهری بهتر فهمیده است .مشایی تنها نیست ودرون باند احمدی نژاد کار می کند .سابقه دوستی و همکاری مشایی و احمدی نژاد به اوائل دهه ۶۰ بر می گردد. 

از جمله اولین وظائف مشایی ، فعالیت در بین نیروهای امنیتی در مبارزه علیه نیروهای انقلابی بود . در دوران نخست وزیری موسوی که ری شهری وزیر اطلاعات بود ، مشایی مسئول مناطق بحرانی وزارت اطلاعات بود . مشایی سپس از سوی وزارت اطلاعات مسئول قسمت امنیتی کردستان می شود .مشایی که متولد رامسر در سال ۱۳۳۹ است و از دانشگاه اصفهان در رشته مهندسی الکترونیک فارغ التحصیل شده در کردستان با نام رمزی محب الاولیا معاونت اطلاعات واحد کومله سپاه را را در قرارگاه حمزه بر عهده داشت.آشنایی مشایی با احمدی نژاد زمانی آغاز می شود که مشایی به عضویت شورای تامین استان آذربایجان می رسد . در آن زمان احمدی نژاد فرماندار ماکو بود . این آشنایی سرانجام به ایجاد حلقه ارومیه منجر می شود . از دیگر اعضای حلقه ارومیه به غیر از احمدی نژاد و مشایی می توان از ثمره هاشمی ، فتاح و محصولی نام برد .در سال ۱۳۶۵ این حلقه به کردستان رفت . احمدی نژاد به سمت معاونت استانداری کردستان منصوب شد و مشایی عهده دار تدوین استراتژی نظام جمهوری اسلامی در خصوص اکراد ایرانی گردید .به غیر از رابطه خانوادگی ، مشایی از نزدیک ترین متحدین احمدی نژاد به شمار  می رود . علیرغم مخالفت روحانیون و اصول گرایان مشایی صاحب پست و منصب های بسیاری در دولت احمدی نژاد است که از جمله می توان از این مناصب نام برد :رئیس دفتر ریاست جمهوری ، رئیس مرکز مطالعات جهانی شدن ، جانشین رئیس جمهوری در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور ،عضو شورای نظارت بر صدا و سیما ، عضو شورای فرهنگی دولت ،نماینده احمدی نژاد در صدا وسیما ، عضو کمیسیون اقتصادی دولت و سر پرست نهاد ریاست جمهوری .

گرد و غباری که پس از کودتای انتخاباتی ۱۳۸۸ و عکس العمل انقلابی مردم معترض فضای سیاسی ایران را در بر گرفته بود با فروکش کردن موقتی جنبش اعتراضی پایین می نشیند و موجب می شود اعضای جبهه متحد کودتا بهتر شناخته شده و دمل چرکین اختلافات دیرینه شان دوباره سر باز کند .دولت احمدی نژاد در جریان این اختلاف و یار گیری مجدد این بار با تکیه بر ناسیونالیزم عظمت طلبانه ایرانی دست همکاری به سوی بخش ها و اقشاری دراز کرده است که از نفوذ ایدئولوژیک و سیاسی روحانیت ولایت فقیهی در رنج و عذابند .تکنوکرات ها  و دانشجویان و جوانان هدف اینگونه تبلیغات دولت احمدی نژاد هستند .مشایی بخوبی درک کرده است که اسلام نوع ولایت فقیهی در بین جوانان و تکنوکرات های داخل و خارج از کشور هیچگونه آینده ای ندارد .با تکیه بر ناسیونالیزم عظمت طلبانه ایرانی ، دولت احمدی نژاد رقبای اصلاح طلب خود را که هنوز از حلاوت الفاظ امام راحل دم می زنند از لحاظ ایدئولوژیک خلع سلاح کرده و یک گام بزرگ به بورژوازی ایران و طبقات و اقشار متوسط نزدیک می شود .در این مانور سیاسی دولت احمدی نژادبین خود و روحانیت ولایت فقیهی فاصله می اندازد .

آگوست ۲۰۱۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©