Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
حمله کماندوهای اسرائیلی به کاروان آزادی

 

حمله کماندوهای اسرائیلی به کاروان آزادی

بخشی از استراتژی عمومی اسرائیل در قبال مردم عرب فلسطین

صادق افروز

استراتژی اسرائیل در منطقه غزه بخشی از سیاست عمومی اسرائیل در قبال مردم عرب فلسطین در این منطقه از زمان پیدایش آن  در سال ۱۹۴۸ می باشد .این استراتژی بسیار مشخص است .اسرائیل خواهان آن است که این منطقه ۳۶۰ کیلومتر مربعی را از سکنه عرب آن خالی کند . اقدامات تلافی جویانه به دلیل پرتاب خمپاره ها یا بمب گذاری های  انتحاری در مسکونی اسرائیل بهانه است .در جریان بمباران دسامبر ۲۰۰۸ رسانه های امپریالیستی به کمکش آمدند تا یک نسل کشی کامل را جنگ  متعادل دو طرف تخاصم جا بزنند. لنز دوربین هایشان را چنان و قیحانه تنظیم کردند که در دوکفه ترازوی قضاوت بینندگان، خمپاره دست ساز فلسطینی ها را که بیشتر به کاردستی و اسباب بازی می مانست با هزاران تن بمب فرو ریخته هواپیما ها و تانک های اسرائیلی به حالت تعادل ببینند.

آن ها امروز چه می گویند؟ پس از حمله به کاروان آزادی مردمی صلح دوست که سلاحی جز مواد غذایی و ساختمانی و پزشکی و بهداشتی نداشتند چه می گویند؟ نیمه های شب مشتی کماندوی فاشیست از هوا به داخل کشتی پریده اند و مردم نیمه خواب را به رگبار بسته اند و بعد می گویند " از خود دفاع کردیم "  می گویند کشتی باید از طریق قانونی در بنادر اسرائیلی پهلو می گرفت و از طریق مقامات اسرلئیلی ترخیص می شد. می گوییم فلسطینی های نوار غزه کجا و کی رنگ کمک های انسانی فرستاده شده از طرق قانونی به بنادر اسرائیلی را دیده اند ؟ مقامات گمرکی اسرائیل آنقدر عذر و بهانه می آورند تا جنس ها در انبار بمانند و بعد حراج شوند و پولش هم یکسر به جیب دولت اسرائیل  برود .

محمدرضا شالگونی به درستی در مقاله ای تحت عنوان " یهودیان آن روز و فلسطینیان امروز " غزه امروز را با گتوی یهودیان در ورشو در دوران اشغال لهستان توسط آلمان نازی مقایسه کرده بود.  در آن دوران یهودیان را از سراسر لهستان به این منطقه کوچک که به گتوی ورشو معروف شد آورده بودند. هدف صهیونیست های اسرائیلی همچون استادان نازی شان چیزی جز نسل کشی و از بین بردن یک ملت نیست. در بمباران های دسامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹ تاسیسات تصفیه آب شیرین ، فاضل آب و ژنراتور های تولید کننده برق را از بین بردند. زمین های قابل کشت این ناحیه را نابود کردند. مدارس و بیمارستان ها همه هدف حملات هوایی قرار گرفتند. ساحل دریایی اکنون غزه چنان آلوده است که کودکان و جوانان قلسطینی از نزدیک شدن به آب و بازی کنار آن خودداری می کنند آشغال و زباله و فاضل آب کنار ساحل شناور است  و بوی بد مشام را می آزارد. حالا دولت اسرائیل شش کشتی حامل کمک های انسانی را به این شکل وحشیانه و با کشتن ۱۹ نفر و زخمی کردن بیش از ۱۰۰ نفر توقیف کرده است.

در پی این راهزنی خونین دریائی، احساسات انسانی میلیون ها نفر در سراسر جهان جریحه دار شده است. در ترکیه که نیمی از سرنشینان این شش کشتی شهروندان آن هستند تظاهراتی در استانبول ، آنکارا و ادنا صورت گرفت. در انگلستان و سوئد نیز تطاهرات گسترده ای علیه فاشیست های اسرائیلی و حمله به کاروان آزادی صورت گرفت .علیرغم سانسور رسانه های امپریالیستی ، سازمان های چپ و دمکرات با استفاده از رسانه های مجازی اخبار این جنایت و عکس العمل مردم در سراسر جهان را مخابره کرده اند.

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از رسانه های مجازی بلای جان رژیم های فاشیست شده است . اگرهزاران خبرنگارـ شهروند ایرانی با استفاده از تلفن موبایل صحنه های شقاوت و ددمنشی مزدوران جمهوری اسلامی را در حمله به تظاهرات آرام ومسالمت آمیز مردم را  به سراسر دنیا مخابره کردند و موجب سر افکندگی و بی آبرویی هرچه بیشتر این رژیم شدند چرا همین تکنولوژی در خدمت افشای رژیم فاشیست اسرائیل در نیاید ؟ چرا در خدمت توده های محروم فلسطینی های غزه نباشد ؟ چرا فیس بوک و تویتر  به زنجیری بر دستان صهیونیست ها تبدیل نشود ؟

۱۲خرداد۱۳۸۹ ـ ۲ ژوئن

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©