Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
سیزده بدر : روزی برای آرامش روان

سیزده بدر : روزی برای آرامش روان 

 

بهنام

 

وه چه زیبا و دلچسب خواهد بود روزِ گریز از ماتم کده ها ی سراسردل گیر وهراسناک ما ن و پناه بردن بدامن سالم وبی غل وغش طبیعت  از دست این دشمنان شادی وطرب!  روزی برای سرور و آرامش و فرصتی برای دیدن سرکشی بهارو ره آوردش در برابر زوزه ی وحشتناک زمستان و دمی  چند نفس امید و شوق دورازهیاهوی دروغ اسلام و سروران سوگ و مویه وبدور ریختن روزمرگی سیاه سخت در این روز خجسته ی گردهم آیی زیبای سیزده بدر!

 بیایید با هم  شادی را ازدم گرم بهاربیاموزیم. دست در دست و گره چشم و دل در هم  در این روز، تمرین رقص و شادمانی و غرور کنیم وبر خود ببالیم که ذوق ِ پایکوبی را دراین سرای غم از یاد نبرده ایم و پاسداران شور و شقایقیم  . دشمان نوروز درکنام کدورت شان با انسان،  نشسته و هر روز مکر و دسیسه می کنند ، برهستی وبیقراری و طراوت و تازگی،  تار عنکبوتی ِ سکون وسستی  می تنند، حتی در نوروزهم دست از آزارو فریب و بساط تعزیه وگریه بر نداشتند تا انسان عاصی امروز را در مغاک سرد دین، خاموش و بیحرکت و بیروح همچنان در اسارت و بندگی سوار مانند و خود دراوج بی نیازی اززمینیان با پول نفت در آسمان بیکران توانایی باغرور وگردنفرازی، بر انسان ِ درخاک مالیده شده ی ِ زمینگیر  خدایی کنند .

زهی به این خیال  و نیت کثیف ِ کهنه،  کمتر کسی است که او امروز پی  به ناتوانی این توانمندان دروغ نبرده باشد و نداند که چرا این  هرزگان ازشادی مردم می ترسند و بانگ زاری شان از هر سوی، اره ی  روح خسته ی رنجوران شده است! مردم پی برده اند که این قاریان مرگ و تداوم سرکردگیشان در  روی این زمین سوخته و بیمار با همین سوگواری و عزاداری هاست. مگر اینان غیر از این نصیبی ونسبتی و توانی دارند تا غیراین مرگ و مرارت موجود امروز، زندگی را بیارآیند! ایران امروز ما محصول بی کم و کاست حکومت مذهبی ست  که ازآغازتا به امروز با هنرِ زندگی ِ شاد و پویا  که با همراهی رقص و نوا و پیچ و تاب روان ِروحِ ِرنگ ها ودل ها آمیخته باشد در ستیز بوده و تاب ِ تحمل و این نرمی و گرمی هستی را ندارد و به همین دلیل هم عاجزست از درک و فهم علل ِ ماندگاری  سنت های ایران و راز  شوریدگی شیفتگان مراسم نوروز و سیزده بدرِ این دیار! چنین وهمی با  این کمترین نشانه ها ی شادی و حیات آیا سزاوار ِ باورمندان ِ زندگی ست؟ کسانی که پی به راز نوازش ملودی ِ شیدایی ِ انسان ِ شگرف ِ لطیف برده و شرارهای شریف بشری را با این وجود ظلم بربالای این پرده های  سیاه بختی ِ زندگی ِتحمیلی ِدینی هم چنان افراشته نگاه داشته و در اعماق زخمی ِ آگاه خود آن را پاس می دارد،  آیا دشمنانش می توانند او را با زورو تحقیر و تجاوز وادارکنند بازهم  دندان بر جگر کشد و دم نیاورد ؟ نه ممکن نیست.  زیرا شایسته ی او آهنگ ِدلنوازِ زندگی ست و گستره ی ِ پاک نیازشِ  نه این امروز تلخ و بدبیاری ست ، اوامروز دیگر بخوبی  می دانند چرا باید شاد باشدد  وآوازبخواند و دل درآغوش راه  آینده سپرد  و با تمام وجود میزبان تغیرِ فصل ِ زندگی  شود و چرا درروز«سیزده بدر»باید به صحرا  رود  و با حضور خود درکنار همرزمانش دربرابر دشمن شادی, بیداری رقص و نوا باشد  تا او بتواند  آنروز را ، روز همبستگی با  طبیعت و  پویایی و شادمانی بهاریان را، مثل  زهر مار در خون ناپاک این وحیشان آدمخوار بریزد!              

 

بهنام ــ بیست و هشتم مارس 10

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©