Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
اقدام پلیس آلمان در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز نیروی های چپ و آزادیخواه ایرانی

 

 

اقدام  پلیس آلمان در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز نیروی های چپ و آزادیخواه ایرانی

 

در روز  ده دسامبر

 

روز جهانی حقوق بشر را محکوم می کنیم!

 

در روز ده دسامبر روز جهانی حقوق بشر نیروهای چپ و آزادیخواه برلین تظاهراتی را در اعتراض به نقض همه جانبه و بی حد ومرز حقوق بشر توسط رژیم اسلامی، در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران،  سازمان دادند. فراخوان این تظاهرات توسط دو نهاد ایرانی مستقر در برلین،  کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین و کانون پناهندگان سیاسی ایران- برلین منتشر شده بود. قبلا" اجازه این تظاهرات از پلیس آلمان دریافت شده و پلیس درجریان نحوه برگزاری تظاهرات، شعارها و .... قرار گرفته بود.

 

درجریان برگزاری تظاهرات عوامل سفارت ایران از پلیس خواستار برداشته شدن پلاکارد" مرگ بر جمهوری اسلامی ایران" شدند. پلیس مستقر در محل با نقص آشکار قانون آزادی بیان و اجتماعات    با مراجعه به  تظاهرکنندگان از آنها خواستار برداشته شدن پلاکارد"مرگ بر جمهوی اسلامی ایران" شد.تبعیت پلیس از منویات عوامل لانه جاسوسی و تروری که نامش "سفارت رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی" است به درستی با مخالفت تظاهرکنندگان مواجه شد. آنها اعلام کردند که درخواست سفارت، که توسط پلیس به آنها ابلاغ می شود، نقض صریح آزادی بیان، و مضاف بر آن، نقص توافق پلیس در صدور اجازه این تظاهرات با علم به  جزئیات و شعارهای تظاهرات بوده  است.

 

پلیس به جای  گوش فرا دادن به استدلال های منطقی تظاهرکنندگان  نیروهای مجهز به لباس های زرهی، کلاه های خود آهنین و سگ های مخصوص پلیس را به محل آورده و تلاش کرد پلاکارد "مرگ بر جمهوری اسلامی ایران" را بزیر کشیده و با خود ببرد. در جریان حمله پلیس هفت نفر از تظاهرکنندگان از ناحیه سر، دست، بینی، صورت، کتف وچشم زخمی شده و یکی از فعالین زن بعلت شکستگی مهره، به علت ضربه شدید یکی از ماموران پلیس، در بیمارستان بستری شد.

 

 اقدام غیرقانونی پلیس برلین در رسانه های این شهر و آلمان انعکاس یافته است. هشت نفر از فعالین شهر برلین که در جریان این تظاهرات مجروح شده اند علیه پلیس اعلام جرم کرده اند. دو نهاد فراخوان دهنده تظاهرات نیز به نوبه خود علیه اقدامات غیرقانونی پلیس آلمان شکایت کرده اند.

 

 اقدام پلیس آلمان درشرایطی صورت گرفته است که در طول تمامی حیات رژیم اسلامی نیروهای چپ و آزادیخواه برلین هر ساله تظاهراتی در برابر سفارت رژیم اسلامی "با شعار سرنگونی" برگزار کرده اند. حال چگونه است که امسال این شعار چنین حساسیتی را از سوی عوامل سفارت ایران برانگیخته است. واقعیت این است که " شعار مرگ بر جمهوری اسلامی" در دوره حاضر پژواک شعار "مرگ بر دیکتاتور"،  مرگ بر ولی فقیه" و "مرگ بر اصل ولایت"  میلیون ها ایرانی است که در یک سال گذشته درهر کوی و برزن کشورمان طنین افکنده و دژخیمان رژیم جمهوری اسلامی را به هراس مرگ افکنده است. تردیدی نیست که اکنون شعار" مرگ بر جمهوری اسلامی" نه شعاری در کنار شعارهای دیگر بلکه ناقوس مرگ دیکتاتوری حاکم بر ایران و گشوده شدن دروازه راهپیمائی مردم ایران به سوی آزادی است. حساسیت عوامل سفارت در شرایط حاضر به این شعار قابل فهم است اما آن چه که قابل توجیه نیست همراهی پلیس آلمان با سفارت جمهوری اسلامی در نقض آزادی بیان ایرانیان تظاهرکننده در دهم دسامبر است. پلیسی که ظاهرا" باید مجری قانون اساسی ئی باشد که آزادی بیان و اجتماعات یکی از اصول اساسی آن است. سرکوب آزادی بیان و اجتماعات فعالین چپ و آزادی خواه برلین امری نیست که بتوان از آن چشم پوشید!

 

ما قویا"  اقدام غیرقانونی پلیس آلمان در سرکوب تظاهرات ده دسامبر را محکوم کرده و از همه ایرانیان آزاده می خواهیم که بهر شکل ممکن از اقداماتی که توسط فعالین برلین، در پی گیری شکایت علیه اقدام غیرقانونی پلیس آلمان در سرکوب تظاهرات ده  دسامبر، انجام می شود پشتیبانی کنند.  

 

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

مرگ بر جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

 

 

 

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۹  برابر با ۱۵ دسامبر ۲۰۱۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©