Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
اعلامیۀ هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

اعلامیۀ هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

به مناسبت اعدام عبدالحمید ریگی

 

بعد از کردستان نوبت بلوچستان است؟

 

دادگستری استان سیستان و بلوچستان با انتشار اطلاعیه ای در روز دوشنبه سوم خرداد ۱۳۸۹ خبر از اجرای حکم اعدام عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر سابق گروه "جندالله" را اعلام کرد. خبرگزاری های وابسته به رژیم این خبر را با انتشار عکس دهشتناک خلق آویز شدن این جوان بلوچ مخابره کردند.

اعدام عبدالحمید ریگی،  دو هفته پس اعدام پنج جوان زندانی که چهار جوان کرد در میانشان بودند، انتخابی آگاهانه و سیاسی است. آن ها بر این ارزیابی هستند که موج اعدام هایشان را از جائی آغاز کنند که کمتر بتواند اعتراضات سراسری را برانگیزاند. از این روست که پس از کردستان، بلوچستان را نشانه رفته اند و هفته  پیش نیز یک جوان عرب را در خوزستان به چوبه های دار سپردند. انتخاب افرادی به اتهام همکاری با "پژاک" و "جندالله" نیز انتخابی سیاسی و آگاهانه هست. استبداد جنایتکار دینی حاکم بر کشور، در آستانه اولین سالگرد جنبش  ضددیکتاتوری سراسری مردم ایران، از خود چنگ دندان نشان می دهد. همین سیاست چنگ و دندان نشان دادن را در اجرای طرح "حجاب و عفاف" و " طرح مبارزه با "مزاحمین نوامیس مردم" و سازماندهی شبه فاشیستی اعزام دو میلیون بسیجی در سالمرگ خمینی به تهران نیز به  خوبی می توان مشاهده کرد..

اعدام عبدالحمید ریگی که حکم اعدام او ماه ها پیش اعلام شده بود، تنها مورد اعدام در بلوچستان نیست. پیش از این در۲۳ تیرماه ۱۳۸۸ سیزده نفر از جوانان بلوچ به اتهام همکاری با گروه "جندالله" به چوبه های دار آویخته شده بودند. تمامی این احکام اعدام در شرایطی انجام گرفته است که نحوه بازجویی و اعتراف گیری و چگونگی برگزاری دادگاه های فرمایشی روشن نیست. هیچکدام از این متهمین نتوانسته اند از حق داشتن وکیل مدافع برخوردار باشند و کسی به جز مزدوران رژیم در جریان پرونده های این افراد قرار نداشته اند. از این رو آن ها با دست باز می توانسته اند هر اتهامی را افراد اعدام شده نسبت دهند. همانگونه که یعقوب مهرنهاد فعال مدنی بلوچ و روزنامه نگار را نیز با اتهام وابستگی به تروریست های جندالله به چوبه های دار آویختند.

سازمان ما به عنوان سازمانی مخالف اجرای حکم اعدام که آن را مجازاتی قرون وسطائی و ددمنشانه می داند، اعدام عبدالحمید ریگی را بی توجه به اتهامات واقعی یا غیرواقعی ای که به او نسبت داده شده است را شدیدأ  محکوم می کند. ما بر این اعتقادیم که این اقدام جنایت کارانه بیش از آن که اقدامی قضائی باشد، اقدامی کاملأ سیاسی است.

سازمان ما ضمن محکوم کردن اقدام اعدام، بر این امر تاکید می کند که برای جلوگیر ی از این اقدامات جنایتکارانه، باید که جنبش ملی مردم بلوچستان را با جنبش ملی دیگر ملیت های ایران و با جنبش ضددیکتاتوری سراسری پیوند زد و در همگامی و همدوشی توده ای، بساط این رژیم جنایت پیشه را در هم پیچید. زیرا برای رسیدن به حق تعیین سرنوشت خلق ها در چهارچوب اتحادی داوطلبانه در ایرانی فدرال،  پیوند تنگاتنک مبازرات ملییت های تحت ستم با مبازرات توده های کار و زحمت و جنبش  ضداستبدادی سراسری و با تکیه بر مقاومت مدنی مسالمت آمیز، در شرایط کنونی مؤثرترین راه هست. اقدامات ماجراجویانه و جدا از توده و بویژه اقدامات تروریستی، هر چند ممکن است عطش انتقام طلبی عشریتی را کاهش دهد، اما ره به جائی نخواهد برد و بهانه های جدیدی به جنایت کاران دستگاه ولایت خواهد داد تا به اقدامات ددمنشانه شان علیه مردم بلوچستان ادامه دهند.

سازمان ما از همه سازمان ها و احزاب، از همه آزادیخواهان و عدالت طلبان می خواهد که این اعدام جنایت کارانه را بی توجه به مواضع سیاسی و عقیدتی و وابستگی ملی عبدالحمید ریگی محکوم سازند و اجازه ندهند که استبداد ولایت فقیه با انتخاب های آگاهانه در اعدام زندانیان سیاسی، فریاد اعتراض توده ای را خاموش یا کم رمق سازد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

سوم خرداد ۱۳۸۹ـ ۲۴ مه ۲۰۱۰

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©