Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ برابر با  ۰۶ ژانويه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳  برابر با ۰۶ ژانويه ۲۰۱۵
اعدام جنایت کارانۀ صابر مخلد موانه، زندانی سیاسی کرد را محکوم می کنیم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت اعدام  صابر مخلد موانه

 

اعدام جنایت کارانۀ صابر مخلد موانه، زندانی سیاسی کرد را محکوم می کنیم

 

در سحرگاه امروز سه-شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ برابر با ۰۶ ژانويه ۲۰۱۵ یکی از بیست هفت نفر زندانی سیاسی کرد که با اعتصاب غذای سی و سه روزه، برای خواست هایشان مبارزه کردند، به چوبه دار آویخته شد. صابر مخلد موانه یکی از آنها بود. زندانبانان جنایتکار بارها در طول مدت اعتصاب غذا و بازتاب جهانی آن، زندانیان سیاسی کرد را به اجرای احکام اعدام تهدید کرده بودند و حال که مجبور شدند زیر فشار مقاومت درخشان زندانیان سیاسی و زیر فشار افکار عمومی، به خواست های آن ها تن در دهند، با اجرای حکم اعدام صابر مخلد مونه، آن تهدیدات بیشرمانۀ را به اجر درآورده اند. این اقدام ضدبشری، نشان از خطری می دهد که جان بقیه زندانیان سیاسی و بویژه زندانیان سیاسی کرد را بشدت تهدید می کند.

 

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی که از موج بیداری و شور و شوقی که مقاومت کوبانی در میان فعالان سیاسی و بویژه مبارزان کرد ایجاد کرده است، بشدت هراسان شده است. همین هراس سبب شده تا فشار بر زندانیان سیاسی کرد را افزایش دهد و سیاست های سرکوبگرانه اش در کردستان و مناطق کردنشین را بیش از پیش تشدید کند. این وضعیت، نشاندهندۀ خطری جدی است که جان زندانیان سیاسی کرد را بیش از پیش تهدید می کند.

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، اعدام جنایت کارانۀ صابر مخلد موانه، زندانی سیاسی کرد را بشدت محکوم می کند و از همه آزادیخواهان و برابری طلبان و از همه تشکل های مدافع حقوق بشر می خواهد به این اقدام جنایت کارانه اعتراض کنند و با آگاه کردن افکار عمومی از اهداف این جنایت ضدبشری و امکان تداوم آن، مانع از اعدام دیگر زندانیان ساسی و بویژه زندانیان سیاسی کرد شوند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ برابر با ۰۶ ژانويه ۲۰۱۵

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صابر مخلد موانه زندانی سیاسی کُرد اعدام شد

صابر مخلد موانه زندانی سیاسی کُرد که عصر دیروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه، به سلول انفرادی منتقل شده بود، بامداد امروز در این زندان اعدام شد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صابر مخلد موانه زندانی سیاسی کُرد اهل ارومیه، عصر دیروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۳، به قرنطینه زندان این شهر منتقل شد، این زندانی سیاسی کرد بامداد امروز در سالن این زندان به از طریق چوبه دار اعدام شد.

صابر مخلد موانه در 20 تیرماه سال 1391، از سوی نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران دستگیر و پس از سپری کردن سه ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، به اعدام محکوم شد.

به دلیل اعتراض نهادهای امنیتی به بازداشت این زندانی سیاسی کُرد، وی دوباره به زندان ارومیه انتقال داده شد و در نهایت دادگاه تجدید نظر او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با یکی از احزاب کُرد به اعدام محکوم کرد.

این زندانی سیاسی از جمله زندانیانی بود که در دو ماه گذشته به همراه 27 زندانی سیاسی کُرد در بند 12 زندان مرکزی ارومیه (دریا)، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم و در راستای بند مستقل سیاسی و بازگرداندن زندانیان سیاسی پراکنده در سایر بندها و همچنین خروج زندانیان با جرایم خطرناک و جرایم مربوط به مواد مخدر از بند زندانیان سیاسی، توقف رفتارهای غیر انسانی و تحقیرآمیز در قبال زندانیان و اعضای خانواده آنها، به مدت 33 روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

تحقیقات کمپین نشان می‌دهد که در پرونده صابر مخلد موانه و بسیاری دیگر از پرونده‌های زندانیان سیاسی، مراحل قانونی دادرسی رعایت نشده، متهمان به وکیل دسترسی نداشته و اظهارات آنها در مراحل دادرسی مورد توجه قرار نگرفته است. در برخی از موارد یاد شده که در پی می‌آید، متهمان مدعی شده‌اند که در زمان بازجویی مورد آزار و اذیت و شکنجه فیزیکی قرار گرفته‌اند. به گفته خانواده برخی از متهمانی که چنین ادعاهایی را حتی با نوشتن نامه از زندان مطرح کرده‌اند، قوه قضاییه تحقیقات مستقل برای بررسی ادعاهای یاد شده انجام نداده است.

سه شنبه - ۱۶ دی - ۱۳۹۳ 06 - 01 - 2015

******************

رژیم ایران مخلد‌موانه, زندانی سیاسی کُرد را اعدام کرد

فرات 06.01.2015 11:28:52

رژیم ایران که همچنان با راهکار اعدام به سرکوب خلق کرد می‌پردازد, صبح امروز صابر مخلد موانه, زندانی سیاسی کرد را در زندان اورمیه اعدام کرد.

 

بنا به گزارش‌های رسیده, رژیم ایران در زندان مرکزی اورمیه صبح امروز حکم اعدام «صابر مخلد موانه» زندانی سیاسی کرد را اجرا کرد.

صابر مخلد موانه اهل اورمیه که در 20 تیرماه سال 1391 دستگیر و بعد از سپری کردن سه ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به اتهام همکاری با احزاب کردی به اعدام محکوم شد.

این زندانی سیاسی کرد بعد از بازداشت به مدت سه ماه در زندان منتقل شد که به دلیل اعتراض نهادهای امنیتی وی دوباره به زندان ارومیه انتقال داده شد و در دادگاه تجدید نظر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و همکاری به یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شد.

امروز چهارمین سالگرد اعدام زندانی سیاسی و میهندوست کرد فصیح یاسمنی در زندان مرکزی خوی است . در صبح دم  روز 6 ژانویه  سال  2010 میلادی درفاصله ای کمتر از دوماه از اعدام احسان فتاحیان، فصیح یاسمنی به دار آویخته شد .

چهار سال پیش در چنین روزی فصیح یاسمنی زندانی سیاسی کرد در زندان  شهر خوی به دارآویخته شد.

دیروز, 5 ژانویه هم سالگرد اعدام حسین خضری زندانی سیاسی کرد در زندان مرکزی اورمیه بود.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©