Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ برابر با  ۱۶ آوريل ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴  برابر با ۱۶ آوريل ۲۰۱۵
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

در حمایت از جنبش اعتراضی معلمان

 

به حمایت از  جنبش عمومی ، سراسری و بر حق معلمان برخیزیم

 

معلمان سراسر ایران در چند ماه اخیر جنبش اعتراضی قدرتمند و گسترده ای را در پیکار برای دست یابی به خواست های بر حق  خود سازمان داده اند. این جنبش به ویژه در دوماه اخیر به گونه ای گسترده در تهران، مراکز اکثر استان ها و بسیاری از شهرستان ها گسترش یافته است. پس از اعتراضات سراسری معلمان در سوم و دهم  اسفند که خصلت سراسری داشت  و معلمان اکثر شهرهای مهم ایران را در برگرفت، این جنبش همچنان به حرکات خود ادامه داده است. تجمع معلمان خوزستان در پانزدهم فروردین در مقابل ساختمان مرکزی آموزش و پرورش خوزستان، تجمع معلمان اندیمشک و یزد در بیست سوم فروردن در مقابل مراکز آموزش و پرورش این شهرها و نیز تجمع اعتراضی  مربیان پیش دبستانی معترض در مقابل مجلس، که از نقاط مختلف کشور گرد آمده بودند، از جمله اعتراضات معلمان پس از دو حرکت سراسری سوم و هشتم اسفند بود.

اما امروز، پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ برابر با ۱۶ آوريل ۲۰۱۵ ، ما شاهد حرکت بزرگ و سراسری دیگری از معلمان کشور هستیم که خصلت جنبشی داشته و از سوی بخشی از بدنه جنبش معلمان فرا خوانده شده بود. فراخوان دهندگان در اطلاعیه خود اعلام کرده بودند که حرکت آن ها مستقل از کانون صنفی معلمان ایران صورت می گیرد و حرکتی خودجوش و مستقل برای پی گیری و عملی ساختن خواست های معلمان است. این  خواست ها توسط معلمان در چهارده محور مطرح شده بود. این فراخوان برای حرکت سراسری جدید، به صورت تجمع سکوت در برابرادارات آموزش و پرورش در نقاط مختلف ایران، با استقبال هزاران معلم برگزار و به فصل جدیدی در جنبش معلمان کشور، در ادامه حرکات قبلی، مبدل شد. 

جنبش معلمان به مثابه بخش مهمی از جنبش زحمتکشان ایران، وجوه برجسته ای را  به نمایش گذاشته  است. خصلت عمومی و سراسری جنبش،  که جنبش درهمه مناطق کشور را هماهنگ می سازد، شرکت زنان معلم و نیز معلمان مناطق مختلف ملی ایران که همبستگی مبارزاتی بر فراز اختلافات جنسیتی، ملی، مذهبی و فرهنگی را درمتن یک جنبش عمومی شکل می دهد، علاوه بر خواست های مشخص صنفی طرح آزادی زندانیان معلم و نیز مخالفت با خصوصی سازی نظام آموزشی، خصلت نمای این جنبش پوینده است.

ما ضمن اعلام حمایت از جنبش معلمان کشور و خواست های بر حق شان، از همه زحمتکشان کشورمان وهمه مردم آزاده ایران تقاضا می کنیم که  به حمایت و همبستگی با این جنبش برحق و مردمی برخیزند. ما با استقبال گرم از اعلامیه حمایتی فعالان کارگری زندانی و زندانیان سیاسی که روز۲۴ فروردین طی اطلاعیه ای از جنبش معلمان حمایت کردند،  خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط این عزیزان زندانی، معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ برابر با ۱۶ آوريل ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©