Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۱۹ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۱۹ فوريه ۲۰۱۵
اعدام ها را متوقف کنید

اعدام ها را متوقف کنید!

 

رژیم جمهوری اسلامی یک بار دیگر قصد دارد تعدادی از زندانیان سیاسی را به چوبه های دار بسپارد.  این سیاست جمهوری اسلامی موجی از خشم و نفرت و اعتراض را در سراسر جهان به دنبال داشته است. اعدام فعالان سیاسی و بویژه فعالان مناطق ملی یکی از حربه های جنایت کارانه جمهوری اسلامی برای مقابله با مبارزان حقوق ملیت های تحت ستم کشور است. داس مرگ جمهوری اسلامی بیش از هر جای دیگر در کردستان و بلوچستان قربانی می گیرد. باید که در مقابل این سیاست ضدبشری ایستاد و برای نجات این فعالان از اعدام و برای آزادی همه زندانیان سیاسی دست به تلاشی همه جانبه زد.

روز گذشته در ساعت 2 بعد از ظهر اداره اطلاعات رژیم ایران « سامان نسیم, یونس آقایان, حبیب‌الله افشاری, علی‌افشاری, سیروان نژاوی و ابراهیم شاپوری» را از بند 12 زندان مرکزی اورمیه به انفرادی منتقل کرد و خطر اجرای حکم اعدام آنها افزایش یافته است.

دادگاه انقلاب مهاباد در آذربایجان غربی در آوریل سال ۲۰۱۳ سامان نسیم را به دلیل عضویت در گروه حیات آزاد کردستان (پژاک) و اتهام فعالیت مسلحانه علیه سپاه پاسداران "محارب" شناخت.

پیش از این سازمان دیده‌بان حقوق بشر در اطلاعیه‌ای نوشته بود که او در زمان بازداشت در روز ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۱ هفده سال داشت و حتی دیوان عالی ایران ابتدا در ماه اوت سال ۲۰۱۲ مجازات اعدام او را به دلیل سنش لغو کرد، اما در نهایت حکم اعدام را در دسامبر ۲۰۱۳ تایید کرد.

در زمان دستگیری سامان  نسیم ادعا شد که او به همراه چند عضو پژاک در نبردی مسلحانه با مأموران سپاه پاسداران در کوه های اطراف سردشت در آذربایجان غربی شرکت داشته است.

اسناد دادگاه حاکیست که در آن درگیری یک عضو سپاه پاسداران کشته و سه نفر زخمی شدند.

عزیز مژده ای، وکیل سامان نسیم به دیده‌بان حقوق بشر گفته بود که کارشناسان پزشکی قانونی تایید کردند که سامان نسیم مسئول قتل عضو سپاه نبوده است.

باید به هرشیوه ممکن و موثر برای متوقف کردن اعدام سامان نسیم, یونس، حبیب‌الله افشاری, علی‌افشاری, سیروان نژاوی و ابراهیم شاپوری اقدام کرد. همه این فعالان و همه زندانیان سیاسی و امنیتی باید فوراً و بدون قیدوشرط آزاد شوند.

سایت سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ برابر با ۱۹ فوريه ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©