Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ برابر با  ۰۴ آوريل ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴  برابر با ۰۴ آوريل ۲۰۱۵
به دادگاه کشاندن کارگران معدن چادرملو

به دادگاه کشاندن کارگران معدن چادرملو

وصدوراحکام ضد انسانی علیه آنان

از طرف رژیم سرمایه را قویاٌ محکوم می نمائیم!

 

برپایه خبر منتشره خبرگزاری دولتی  ایلنا در تاریخ شانزدهم اسفند آمده است : « ۳۱نفر از کارگران شرکت چادرملو که کارفرما از آن‌ها شکایت کرده بود از ۶ اتهام تبرئه شدند ولی متاسفانه ۲۸ نفر از آن‌ها در ارتباط با اتهام «جلوگیری از احقاق حق خود» مجرم شناخته شدند و به دلیل اصرار کارفرما بر شکایتش قرار است ۲۰ اسفند ماه محاکمه شوند.» دیگرباردرتاریخ چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه، آمده است : « تعداد ۲۸ نفرازکارگران شرکت معدنی چادرملو که در پی اعتراضات گسترده سال گذشته و متعاقبا شکایت کارفرما برای رسیدگی به یک اتهام باقیمانده از شعبه ۱۰۱ دادگستری اردکان احضار شده بودند، صبح ۲۰ اسفند ماه، برای رسیدگی به یک اتهام باقیمانده در دادگاه اردکان حاضر و به اتهام مطرح شده علیه خود پاسخ دادند...» برپایه همین خبر، اتهام این کارگران "اخلال در نظم و آسایش عمومی" و "ممانعت از احقاق حق "عنوان شده است. گفتنی ایست ؛ طی این روز ، هیچ رایی در خصوص اتهام وارده صادر نشده و صدور حکم به زمان نامعلومی موکول شده است. سرانجام در تاریخ ۱۲ فروردین۲۰۱۵  باز همین خبرگزاری اعلام داشت: « حکم اولیه دادگاه ۳۰ کارگر معدن چادرملو که در پی اعتراضات سال گذشته در این معدن با شکایت کارفرما با اتهام " اخلال در نظم و جلوگیری از احقاق حق هم طبقه ایهایشان" به دادگاه رفته بودند صادر شد و بر اساس آن 5 نفر از کارگران به یکسال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده اند گفته میشود ۲۵ کارگر دیگر از اتهامات وارده تبرئه شده اند. »

فعل و انفعالات خبر مربوطه درسه تاریخ فوق، نشانگر سیاستهای دولت سرمایه جمهوری اسلامی در سرکوب بی رحمانه و وحشیانه، زندانی نمودن، شکنجه، اعدام، شلاق زدن فعالین و رهبران جنبش کارگری پدید ه ایی جدیدی نیست. توحش و بربریت این رژیم و عملکردهای آن در ادامه دولت روحانی که با موجی وسیعی از زندانی نمودن فعالین کارگری و تهدید و سرکوب و عمل شنیع صادر نمودن حکم شلاق برای ۵تن از کارگران چادرملو، ازسراستیصال و بن بستی است که دولت در شرایط فعلی در اثر بحرانهای عمیق اقتصادی و سیاسی با آن دست و پنجه نرم می کند. حاکمان سرمایه به علت ناتوانی در حل بنیادی مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه  چاره ای جز سرکوب، زندان و شکنجه و شلاق زدن کارگران برای عبور از این بحران را در جلو روی خود نمی بینند.

کارگران چادرملو که در طی دو سال اخیر، برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش کارانه ها و لغو حکم اخراج دبیر اخراجی انجمن صنفی ایشان دست به اعتصاب زدند و برای متحقق شدن خواسته هایشان پافشاری نمودند، برای اولیه ترین حق و حقوق خود دست به اعتصاب و اعتراض زدند.

صدورهرگونه حکم ضد انسانی رژیم جنایتکار اسلامی با نزدیک شدن اول ماه مه و جو مخالفتهایی که با آن رودرو است، تنها غلبه بر این شرایط را در سرکوب و وحشیگری هر چه بیشتری  و زهر چشم گرفتن از کارگران از طریق صادر نمون حکمهای سنگین و شلاق زدن جستجو می نماید، تا با دامن زدن به این اوضاع از طریق این سرکوبها بتواند با خدمت به اربابان امپریالیستی خود برنامه های نئو لیبرالیستی و خصوصی سازیها را در خدمت به تقاضای آنها پیش ببرد. حمله سیستمایتک به سفره خالی کارگران با افزایش 17 درصدی دستمزدها، ایجاد جو رعب و وحشت و سرکوب و زندانی نمودن و حکم شلاق بر پیکر کارگران شریف و زحمتکش در این راستا عمل می کند و از پروژه هایی است که رژیم از سه دهه قبل این حرکت فاشیستی را سازمان داده و هر روز با ترفند جدیدتری برای ممانعت از اعتراضات و اعتصابات کارگران به میدان می آید.

کارگران چادرملو برای احقاق خواسته های اولیه خود محکوم به این قساوت و بیرحمی شده اند. تا زمانی که مناسبات سرمایه داری بر قرار است، مبارزه کارگران بر علیه این سیستم ادامه دارد ومبارزه بر علیه این نابرابریها و حقوق غارت شده کارگران و ظلم و ستم طبقاتی که دولت و صاحبان سرمایه ضد کارگر بر کارگران روا می دارند، فقط می تواند با مبارزه متشکل ومتحد طبقه کارگر ایران پاسخ بگیرد. در عدم اتحاد و متشکل نبودن کارگران است که جمهوری اسلامی سراپا فساد و جهل بخودش این اجازه را می دهد که وقیحانه برای کارگران مبارز و شریف این احکام را صادر نماید.

اين جنايت بار ديگر نشان داد که آنچه طبقه کارگر ايران بدان نياز دارد تشکل است. کارگران براى دستيابى به مطالبات بيشمارشان احتياج به تشکلهاى طبقاتى خود دارند. اعتراض موثرى که جانيان رژيم اسلامى را از اين جنايت پشيمان کند به تشکل طبقاتى نياز دارد. بايد هر اقدام فعالين و محافل کارگرى در اعتراض به اين جنايت توام با تلاش براى ايجاد تشکل باشد. ايجاد تشکل براى اعتراض به اين جنايت وچنین جنایاتی است. ايجاد تشکل براى فشرده کردن صفوف طبقاتی خود جهت دفاع و کسب حقوق سیاسی و صنفی و مبارزۀ قاطع و نهایی با این رژیم ضد کارگری است.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج ازکشور،این تهاجم وعمل وحشیانه رژیم سرمایه جمهوری اسلامی بر کارگران چادرملو و کل طبقه کارگر ایران را قویاٌ محکوم می نمایند و از تمام نهادهای کارگری و نیروهای مترقی و آزادیخواه در داخل و خارج و در سطح بین المللی می خواهد در حمایت از همبستگی از کارگران چادرملو و محکوم نمودن این جنایات آشکار برعلیه طبقه کارگر به اعتراض برآیند.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج ازکشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ برابر با ۰۳ آوريل ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©